Handelsvillkor

1. ALLMÄN INFORMATION

Feiber A/S
Avedøreholmen 46
DK-2650 Hvidovre
CVR nr.: 31755239
Telefon: 004550 44 20 02
E-post: info@feiber.dk

2. PRISER

På Feiber A/S reserverar vi oss för eventuella fel i våra angivna priser. Vidare förbehåller vi oss rätten att ändra priserna utan föregående medgivande. Reservationer görs även för varor som inte är i lager.

3. BETALNING

Feiber A/S accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay. Betalningen kommer först att debiteras från ditt konto när varan skickas. Alla belopp är i SEK. svenska kronor och inkl. moms. Reservation tas för prisfel och slutsålda/utgående varor.

4. LEVERERING

Feiber A/S har som mål att skicka beställningar gjorda innan 14.00 samma dag, beställningar skickas sedan följande vardag.
Vi skickar till hela Sverige. Fraktpriser från 69 kr. Varor kommer att levereras till den leveransadress som anges i beställningen, om inte annat avtalats.
Vi levererar inte utomlands (gäller även Färöarna och Grönland).
Dina varor skickas med PostNord.
OBS: Om det inte finns plats vid utlämningsstället kommer ditt paket att skickas till närmaste utlämningsställe, vilket du meddelas om. Om problem uppstår, kontakta kundtjänst.
Varor levereras alla vardagar. Din vara kommer att levereras 1-3 arbetsdagar efter beställning.
Särskilda leveransvillkor gäller för vissa varor. Villkoren kommer att framgå specifikt innan köpet av dessa varor.

5. NÄR DU KÖPER PÅ ETT ÅTERFÖRSÄLJARKONTO

Om du har handlat med ett återförsäljarkonto gäller INTE Feibers handelsvillkor. Feiber förmedlar endast beställningen till din valda återförsäljare, och du handlar därför inte direkt med feiber.dk.

I praktiken innebär det att du kan använda de fördelar du redan har förhandlat fram, men det betyder också att du agerar på de villkor som du kommit överens om med din återförsäljare (fråga din återförsäljare om deras försäljnings- och leveransvillkor vid behov).

Du bör t.ex. var medveten om följande:

1) När du har lagt en beställning kommer vi att kontakta din valda återförsäljare för att bekräfta ditt konto

2) När ditt konto är bekräftat slutförs beställningen via din återförsäljare – dock skickas varorna direkt från vårt lager till dig

3) Du kommer som vanligt att faktureras direkt via din valda återförsäljare

4) Du kan INTE byta eller returnera direkt till feiber.dk, utan är underlagd de villkor du har hos din återförsäljare (om du inte minns dina villkor, kontakta din återförsäljare och få dem bekräftade).

5) Varorna skickas direkt till dig från Feiber till din valda leveransadress – men köp-, betalnings- och försäljnings- och leveransvillkor är de som du har kommit överens om med den valda återförsäljaren

6) Ring din rådgivare hos återförsäljaren i fråga (t.ex. Stark rådgivare)

6. REKLAMATIONSRÄTT

Det finns 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste annonsera i “skälig tid” efter att du upptäckt felet. Feiber A/S står för returkostnader i rimlig omfattning.
Läs mer om din rätt att klaga på den svenska konkurrens- och konsumentstyrelsens hemsida.

För returer, reklamationer och utnyttjande av ångerrätten ska varan skickas till:
Feiber A/S
Industrivej 59,
4683 Rønnede
Danmark

Försändelser accepteras ej pr postförskott.

7. ÅTERBETALNINGAR

Om det är en återbetalning, vänligen inkludera bankuppgifter i form av registreringsnr. och kontonummer så att det avtalade beloppet kan överföras. Uppgifterna kan lämnas ut utan risk på e-post eller annan elektronisk form, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för vårt fullgörande av återbetalningen.

8. RETURRÄTT

Det finns 20 dagars full returrätt på varor köpta i vår webshop.
Perioden räknas från den dagen;
– Där du tar emot beställningen.
– Få den sista produkten fysiskt i besittning, vid överenskommelse om flera olika produkter, beställd i en beställning, men levererad individuellt eller i flera partier.
– Får fysisk besittning av den sista delen, vid avtal om leverans av varor bestående av flera partier/delar.
– Den första varan i fysisk besittning när det rör sig om en regelbunden leverans av varor under en angiven period.

Returkostnader måste du stå för när du använder den förbetalda returetiketten, 40 DKK dras av mot återbetalningsbeloppet. Uppsägning ska meddelas oss senast 20 dagar efter mottagandet och från avbokningen ska du returnera försändelsen senast 20 dagar efter. Om du vill skicka tillbaka varan till oss använder du den förbetalda returetiketten och skickar ditt paket till:

Feiber A/S
Att. Retur av varor
Industrivej 59
4683 Rønnede

Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra att ta emot varan, utan att samtidigt tydligt meddela detta.

Varor undantagna från ångerrätten

Följande produkttyper ingår inte i ångerrätten:
– Varor som har tillverkats efter konsumentens specifikationer eller har fått en tydlig personlig prägel.
– Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.
– Varor som på grund av sin natur är oupplösligt blandade med andra vid leverans.
– Föremål där förseglingen är bruten.
– Utförda icke-finansiella tjänster, om tillhandahållandet av tjänsten har påbörjats med konsumentens uttryckliga samtycke i förväg och erkännande av att ångerrätten upphör när tjänsten är fullt utförd.
– Leverans av digitalt innehåll, som inte levereras på fysisk väg, om utförandet har påbörjats med konsumentens i förväg uttryckliga samtycke och erkännande därav, att man därigenom förlorar sin ångerrätt.
– Tidningar, tidskrifter eller magasin, dock exklusive prenumerationsavtal för sådana publikationer.
– Avtal ingångna på offentlig auktion.
– Varor som försämras eller blir snabbt föråldrade.

9. RETURER

Du måste skicka tillbaka din beställning utan onödigt dröjsmål och senast 20 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Du ska stå för de direkta kostnaderna i samband med returen. När du returnerar ansvarar du för att varan är ordentligt inslagen. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen i paketet. Du står för risken för varan från det att varan levererats tills vi har fått tillbaka den.
Vi tar inte emot paket skickade av postförskott.

Varans skick vid retur

Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord prova produkten som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara använd. Vilket innebär att om du ångrar köpet så får du bara en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid mottagandet av returen. För att få tillbaka hela köpesumman måste du testa produkten utan att faktiskt använda den.

10. ÅTERBETALNINGAR

Om du ångrar ditt köp får du självklart tillbaka det belopp du betalat till oss.
Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras av från köpebeloppet.
Vid utövande av ångerrätten kommer alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (förutom extra kostnader som följer av ditt val av en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), att återbetalas utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar från det datum då vi har fått besked om ditt beslut att utöva ångerrätten. Återbetalningar görs med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.
Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.

11. KLAGOMÅL

Ett klagomål på en produkt eller tjänst kan lämnas till Centrum för reklamationslösning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klaga till Center for Complaint Resolution via Klagomålsportalen för Nævnenes Hus.
Länk: Klagomålsportal för Nævnenes Hus

Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål i EU-kommissionens klagomålsplattform online.
Plattformen finns här: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: info@feiber.dk

kort logoer
kort logoer